نیاز بشر به استفاده از انرژی همواره وجود داشته و بعد از انقلاب صنعتی این نیاز چندین برابر شده. با توجه به لزوم امنیت پایدار در تامین انرژی و همچنین توجه به حفظ سلامت زیست کره لازم است تا کشورها استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را در سبد انرژی خود قرار دهند. یکی از در دسترس‌ترین انرژی‌های تجدیدپذیر انرژی خورشیدی است. انرژی خورشید به صورت نور و گرما به زمین می‌رسد. محققان توانسته‌اند صفحاتی تولید کنند تا نور رسیده به زمین را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. از این جهت مناطقی که تابش مناسبی دارند، بسیار مستعد استفاده از انرژی خورشید برای تولید برق هستند.

کشور ما ایران نیز با توجه به منطقه جغرافیایی‌اش از نظر زاویه تابش و همچنین تعداد روزهای آفتابی، شرایط مناسبی برای استفاده از انرژی خورشیدی دارد.

استفاده از انرژی خورشیدی برای مصارف الکتریکی با توجه به هدف استفاده به دو صورت متصل به شبکه و منفصل از شبکه انجام می‌گیرد.

مجموعه بانک برق با تجربه ده ساله در این زمینه آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان علاقه‌مند به استفاده از انرژی خورشیدی و همچنین طراحی و نصب انواع سامانه‌های الکتریکی اعم از متصل به شبکه و منفصل از شبکه است.