امروزه تقریبا تمام سیستم‌های آبرسانی، بر استفاده از پمپ‌ها متکی هستند. در چنین شرایطی تامین انرژی برای بکارگیری پمپ، همواره یک چالش بوده است. با توجه به گسترش روزافزون توانایی بشر در استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر، استفاده از این انرژی برای راه‌اندازی پمپ‌ها در حال افزایش است. از جمله منابع انرژی تجدیدپذیر، نور خورشید است که با توجه به اقلیم ایران، استفاده از آن بطور روزافزون در کشور ما در حال افزایش است. از این رو مهندسان فعال در این حوزه، در تلاشند تا با طراحی سیستم‌های واسط، از انرژی خورشید برای راه‌اندازی پمپ‌ها استفاده نمایند. که در این مسیر نیز موفق بوده‌اند.

پمپ های موجود در بازار در دو نوع AC و DC هستند. از آنجایی که برق تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی، از نوع DC است، استفاده از پمپ‌های DC مقرون به صرفه‌تر است. البته باید توجه داشت که به واسطه ساختار پمپ‌های DC، اینگونه پمپ‌ها برای کارکردهای دائمی مناسب نیستند که برای برطرف کردن این مشکل، پمپ DC از نوع براشلس در بازار موجود است.

مجموعه بانک برق، به مدت ده سال، در این زمینه فعال بوده و به لطف اعتماد شما عزیزان توانسته است، تجارب خوبی را نیز بدست آورد. از این رو این مجموعه، در زمینه ارائه مشاوره و همچنین طراحی، نصب و اجرای انواع سیستم‌های پمپاژ، مبتنی بر انرژی خورشیدی در خدمت شما عزیزان است.